Często oglądasz telewizję? Jakie reklamy lubisz?

Reklamy są wszechobecnym elementem współczesnego życia. Producenci kreują reklamy, aby promować własne produkty pośród ogółu odbiorców. Marketingowcy doceniają reklamy w TV jako dobre narzędzie marketingowe. Reklamy te potrafią mieć szerszą grupę odbiorców aniżeli reklamy w prasie i reklamy w mediach społecznościowych. Marketingowcy ścigają się w tym by przekazy te były barwne, nietuzinkowe i zapadały w pamięć.

Wielu marketingowców kreuje reklamy przeznaczone dla maluchów. Są one skierowane do najmłodszych konsumentów i pomagają firmom sprzedawać produkty przeznaczone dla tej grupy. Idealnie kiedy przekazy te dopasowane są do wieku młodszych telewidzów. Maluchy chętnie oglądają reklamy w jakich zobaczą ich ulubione postaci bajkowe, a obrazy są pozytywne w odbiorze. Dorośli z kolei, zwracają uwagę na reklamy towarów jakie zapewnią ich dzieciom bezpieczeństwo, dawkę zdrowia oraz rozwój.

Przykładem tego może być w tej kwestii reklama takiego produktu jak choćby szczoteczka soniczna do zębów dla dzieci. Rodzicom zależy by ich pociechy posiadały zdrowy uśmiech, a jeśli reklama pokaże - mycie zębów w przyjazny i ciekawy sposób – maluchy chętnie będą sięgać po szczoteczkę soniczną dla dzieci. W tym wypadku dobrym motywem może być zakup szczoteczek elektrycznych dla całej familii.

Przerwy reklamowe na kanałach z bajkami zawierają również dużą dawkę reklam dedykowanych dla płci pięknej. W oczywisty sposób dzieciaki spędzają swój czas przed TV w asyście opiekunów – zazwyczaj są to mamy. Naturalnym jest stąd komunikat, jaki zachęca do tego by nabyć prostownicę do włosów, nowy specyfik na zmarszczki lub też liquid micelarny.

Zwłaszcza teraz w okresie jesiennym w mediach widnieje całe morze reklam dotyczących preparatów na przeziębienie. Obecnie kiedy za oknem chłodno i nieprzyjemnie – o infekcję dosyć łatwo. W tym okresie niejedna - choćby bardzo zabiegana kobieta doceni spokojne zimowe wieczory z kubkiem ciepłej herbaty, pod milusim kocykiem lub gdy obok niej jest elektryczna poduszka.

Ciepłe skarpetki, wygodne siedzisko, poduszka rozgrzewająca – brzmi idealnie? Twórcy reklam mają świadomość, nie bez powodu odnosząc się do pozytywnych symboli. Ma to olbrzymi wpływ później na decyzje nabywcze klientów. Nie ma jednak w tym nic złego – dopóki reklama dostosowana jest ze swoimi treściami do odbiorcy, jest przyjazna i nie niesie ze sobą niepożądanych motywów i przedmiotów.